dijous, 16 d’agost del 2018

La Maison Des Loups

Per recomanació de @MariaTeresa56, avui ens endinsem a la veïna França, concretament ens dirigim cap a la Vall d'Orlú, en la que hi ha gran quantitat d'opcions de senders de natura, activitats, parcs, en la zona denominada com "Les Forges d'Orlú".

Passat el túnel d'Envalira, seguim direcció Ax-les-Thermes.  Just a la entrada d'Ax, hi ha el desviament cap a la dreta en direcció Orlú.  Aquesta carretera, que segueix la llera del riu Oriège, ja preveu que ens endinsem en una zona d'alt valor paisatgistic i natural.

Com es veu a la foto, a Orgeix hi trobem una escola d'equitació, al costat del riu, en una zona de pícnic, berenador, preciosa.  A Orlú hi tenim un càmping i una zona d'escalada i al final de la carretera, en el que s'anomena "Les Forges d'Orlu" hi trobem, Foret des Sons (bosc dels sons), Akrobranch, una mena de bosc-aventura, amb passarel·les entre els arbres, ponts tibetans, etc... I la Maison des Loups, un parc d'animals.  Des d'aquest punt també surt una ruta circular, que envolta la Reserva Nacional d'Orlú, amb salts d'aigua, avistament d'animals i miradors.

Al final de la carretera, a ma dreta hi ha un ampli pàrquing amb una ombra generosa.  Des d'aquí s'accedeix caminant (5min) a les zones d'activitats (Akrobranch, Maison des Loups, ruta circular).  També hi ha dos restaurants, una caseta de gelats, una paradeta de souvenirs i tres taules de pícnic.

Per la edat dels nostres nens, triem per avui, "La Maison des Loups".   La entrada es treu al restaurant que queda a ma esquerra.  Una noia súper amable, ens explica el funcionament del parc, les hores a les que hi ha alimentació dels llops, el recorregut, els accessos.
Entrades: 9,5€ adults, 7,7€ infants de 3 a 12 anys, menors de 3 gratuït.  (Hi ha un forfait família, 2 adults+2nens per 30€).  No es, el que en diríem econòmic, però sens dubte val la pena.  Si us trobeu allotjats al nord d'Andorra, definitivament val molt mes la pena que Naturlàndia, que ja en faré un altre post, però vaja...

Entrem al parc i el primer que ens sorprèn es la ombra de bosc, els camins i les instal·lacions estàn molt ben cuidats i es respira natura.  Tot i que hi ha força gent, no tenim sensació d'agobi.

Els camins son de pedra o grava, així que deixem el carretó a la entrada i fem el parc caminant.  Per a nadons, molt millor en motxilla.

Seguim el circuit del parc, en el qui hi ha separades, com a grans atraccions, 5 classes de llops diferents.  Hi ha uns miradors alçats o bé unes casetes cobertes, amb mirilles, des dels que, amb silenci i paciència, es poden veure els animals.  En alguns d'ells hi ha l'horari d'alimentació.  Quan es fa l'hora, tothom es conçentra al punt i obviament, els llops, que tenen la seva rutina també.  És llavors sobretot quan es veuen més animals i més aprop.  Passa que, entre la gentada i que el cuidador dels animals fa una extensa explicació (en francès, clar) sobre els llops abans d'alimenta-los... La veritat que es fa un xic pesat.  I com que està tothom concentrat allà, un cop vistos els llops, decidim seguir endevant, que el parc està buit!

I descobrim que, a més dels llops, el parc te unes activitats xulíssimes:
- Sender de peus descalços.  Diferents textures per trepitjar amb els peus descalços i descobrir els sentits i les sensacions.  Net, cuidat, arreglat, agradable (a trams, clar ;) )
- Sender de les petjades.  Anem trobant les petjades dels animals de la reserva i hem d'endivinar de quin animal es tracta.  Aixecant una tauleta de fusta, n'endivinem la pertinença.
- Avistament d'animals i ocells, a través d'uns forats a la fusta, que guien els ulls dels petits.
- La granja, en la que es permet entrar als tancats dels animals, alimentar-los, hi ha una activitat d'excavació arqueològica, una activitat per buscar pepites d'or al riu, una activitat per comparar la nostra velocitat en carrera amb la del llop (que té un èxit brutal entre nens i grans)

Nosaltres hem arribat al parc a les 11h i a les 13h ja havíem fet totes les activitats proposades i hem dinat al restaurant de La Maison, menú d'hamburguesa mitjà per als grans i menú hamburguesa petit per als nens.  Correcte de qualitat i preu.
A la tarda, hem tornat a entrar al parc perquè els petits volien tornar a entrar a la granja i a fer el sender de peus descalços.  A mitja tarda marxem i fem parada per fer una beicaina al berenador de Orgeix, que és una monada i te unes vistes precioses.
A la tarda volem anar a passejar per Ax-les-Termes, però tenim temps de remullar els peus dins una de les seves piscines termals, que n'hi ha una al centre, abans de que ens caigui un diluvi de nassos, així que recollim la paradeta i tornem cap a Andorra.  Un dia ben aprofitat i gaudit!