divendres, 3 d’agost del 2018

Valls del Comapedrosa - Andorra

A la parròquia de La Massana, trobem el Parc Natural de les Valls del Comapedrosa.  Hi trobem un gran nombre de rutes de senderisme i refugis.  Si us acosteu al Centre d'Interpretació del Comapedrosa, a la carretera d'Arinsal, 5, una noia maquíssima us indicará totes les opcions que ofereix la zona.

Ens vam decantar per fer el Circuit Interpretatiu del Comapedrosa, fàcil, 1,2km, 90m de desnivell i un joc!

La noia del Centre ens va donar el futlletó i ens va explicar el joc.  En el circuit hi ha amagades 6 fites "tresors", que amaguen un enigma.  Aquests "tresors" son petits pots de plàstic que contenen una frase que s'ha d'apuntar al full.  Amb l'enigma completat tornes al centre i donen un detall als nens.  Ideal per motivar la canalla!

Al final de la carretera d'Arinsal trobem un pàrquing i una altra caseta d'informació.  Passem el túnel i hi ha un altre pàrquing a ma dreta.  Es millor aparcar en aquest segon pàrquing perquè dins el túnel no hi ha vorera i és incòmode passar-hi amb la canalla.

El circuit comença una mica més amunt del pàrquing, seguint per la carretera, darrere el Berenador del riu Pollós.  Només a la entrada del camí hi ha una graella per fer barbacoa, unes taules de pícnic i una font d'aigua potable, fresca i boníssima.  També hi trobem un pont sobre el riu, amb accessos fàcils a l'aigua però deixem la remullada per quan haguem acabat la ruta.

L'inici del camí es bastant tortuós, no es pot fer amb carretó, però sí amb motxilla.  Ressegueix la llera del riu Pollós enmig d'un bosc tancat d'avellaners i pins.  Hi ha varis punts d'accés fàcil al riu.  Un cop creuem el segon pont per sobre el riu, el camí s'eixampla i la canalla pot caminar lliure (sense anar de la mà) i sense perills, buscant els tresors!  Una mica més enllà es baixa per un tros de pista d'esquí de Vallnord.  Després el camí torna a entrar al bosc i acaba aprop del pàrquing on hem deixat el cotxe.  Abans d'arribar hi ha un prat amb una zona d'ombra ideal per dinar els entrepans que portem i reposar una mica.

Abans d'agafar el cotxe de tornada ens podem acostar a l'inici del camí per reomplir les cantimplores i remullar-nos al riu.

El circuit, sense parades, amb una hora es fà bé.  Parant a dinar, entretenint-nos amb els tresors i amb remullada final, fem tot el matí de muntanya sense presses i gaudint el bosc, la natura i els seus encants, que ja és el que buscàvem.